Auto pretkorozijas apstrāde

Kādēļ ir nepieciešams veikt pretkorozijas aizsardību ?

Ražojot jaunu auto  metāls tiek pārklāts ar cinka vai alumīnija aizsargkārtu. Abi materiāli veido spēcīgas oksīda plēves - barjeru, kas aizsargā metālu no saskares ar skābekli un ūdeni, ja tas nav aizsargāts ar krāsu. Pirms krāsošanas gatavajam virsbūves panelim tiek veikta vēl viena pretkorozijas apstrāde - pārklājums ar plastmasas pretkorozijas aizsargmateriālu. Varētu domāt, kādēļ ir nepieciešama papildus pretkorozijas apstrāde automašīnai un kādēļ ir nepieciešama papildu pretkorozijas apstrāde?

Automašīnas virsbūves neaizsargātība ir vietās ar augstāku elektroķīmiskās korozijas risku - tās ir šuves, dažādu sakausējumu virsbūves paneļu savienojumi, stiprinājumi, metāla savienojumi ar dažādu mehānisko virsmas apstrādi. Visur kur saskaras metāli ar dažādiem elektroķīmiskajiem potenciāliem, elektrolīta klātbūtnē var sākties korozijas process.

Elektrolīts šajā gadījumā ir parasts lietus ūdens. Lai iedarbinātu korozijas procesu, pietiek ar dziļu skrāpējumu krāsojumā un vienu braucienu lietū. Cinka slānis kļūst par aizsargu, kas kādu laiku aizsargā virsbūvi no elektroķīmiskās korozijas - tā vietā cinks oksidējas, taču agrāk vai vēlāk aizsargājošais cinka slānis nolietosies.Visvienkāršākais veids, kā novērst vai palēnināt korozijas procesu, ir izņemt no vienādojuma elektrolītu, t. i., ūdeni.

Kā darbojas pretkorozijas aizsardzība?

Virsbūves pretkorozijas apstrādes mērķis ir aiztaisīt tās vietas, kurās sākotnējais aizsargpārklājums ir visneaizsargātākais smilšu un grants abrazīvās iedarbības, saskares ar ceļa virsmas ķīmiskajām vielām vai mitruma uzkrāšanās dēļ. Šādas vietas ir transportlīdzekļa apakšējā virsbūve, riteņu arkas, sliekšņi, slēptie dobumi, un vietas ar bojātu krāsojumu. Pretkorozijas apstrādes laikā ir svarīgi nodrošināt vienmērīgu aizsargkompozīciju uzklāšanu un ciešu saķeri, pretējā gadījumā metāla destrukcija turpināsies zem pretkorozijas slāņa.

AUTOKOROZIJAS APSTRĀDES SOĻI  


☝︎

  Automobilis tiek nogādāts uz pacēlāju, kur tiek noņemta plastmasas apakšējā virsbūves aizsardzība un tiek pārbaudīts virsbūves apakšējās daļas, šķērssiju, arku un, ja iespējams, arī rāmja vispārējais stāvoklis.

☝︎

  Automašīna tiek mazgāta un žāvēta.

Lai izveidotu hermētisku aizsargslāni, ir svarīgi rūpīgi sagatavot virsmu: nomazgāt netīrumus, ceļa ķimikāliju paliekas un vecā pretkorozijas līdzekļa paliekas. Metālu vairākas stundas žāvē ar karstu gaisu.

☝︎

 Ir ļoti svarīgi pienācīgi sagatavot  virsbūvi. Attaukot un nosusināt metālu, noņemt rūsu un gruntēt bojāto krāsojumu.

Lai pilnībā atbrīvotos no jebkādiem netīturumies un mitruma automašīna tiek izpūsta ar augstspiediena gaisa strūklu.

Ja virsbūvē jau  ir sācies korozijas process, papildus tiek noņemta rūsa  gruntēts bojātais krāsojumus. Var gadīties, ka ir nepieciešama smilšu strūklas tīrīšana un iespējami papildus metināšanas darbi. Šajā gadījumā ir jāņem vērā ka tas var prasīt papildus izjaukšanas darbu.

Tādēļ vislabāk ir aizsargāt rāmi, pirms uz tā ir izveidojusies korozija!

Gadījumos , kad ieguldāmais laiks  un cena nav tā vērta, mēs iesakām izmantot īpašus rūsas konservantus. Šajā gadījumā  problemātiskās vietas tiks  notīrītas  ar suku, tālāk  uzklāts  preparāts, kas palēnina korozijas procesu, un pēc tam  tiks apstrādāts ar pamata pretkorozijas materiālu

☝︎

 Visi atloki, lūkas, stiprinājumi, dzinēja pārsega un bagāžnieka durvju malas tiek pārklātas ar ātri žūstošu vasku. Tas kalpo aptuveni divus gadus, pēc tam eksperti iesaka atjaunot pārklājumu.

☝︎

Tiek uzklāts izsmidzināms šķīdums uz visiem slēptajiem dobumiem pa transportlīdzekļa perimetru. Ir vairāki uzgaļi, kas izsmidzina leņķī un 360 grādu leņķī. Darbnīcā ir bezgaisa smidzināšanas iekārtas ar 260 atmosfērām.Ne visur ir visas nepieciešamās tehnoloģiskās atveres slēpto dobumu apstrādei līdz ar to  var nākties izurbt papildus caurumus. Viss ir atkarīgs no  auto modeļa - katram modelim mēs piemērojam individuālu pieeju.

Papildus caurumus netaisām  jaunām  automašīnām ar garantiju, jo pamatojoties uz to dīleris var noņemt garantiju. Šādā gadījumā mēs iesakām atgriezties uz dobumu apstrādi pēc tam, kad beidzas dīlera garantija.

☝︎


 Ja automašīna ir lietota, mēs iesakām pirms pamatmateriāla uzklāt gruntskrāsu, jo īpaši savienojuma vietās. Pēc tam mēs uzklājam speciālu uz vaska bitumena bāzes izgatavotu līdzekli ar augstu sauso atlikumu uz ārējās virsmas. Produkts nekad pilnībā neizžūst, nesaciete, tnesadrūp un tajā nav plaisu. Tā kalpošanas laiks ir vismaz 10 gadi. Nav asas smakas, kas nav mazsvarīgi, un netīrumi nepielīp pie mastikas. To uzklāj tikai uz karstas virsmas - darbnīcā jābūt speciālai sildīšanas līnijai. No mūsu pieredzes varam teikt, ka šī ir visefektīvākā pieza.


No brīža, kad materiāls kļūst ciets, var uzskatīt, ka automašīnas virsbūve nav aizsargāta. Parādās mikroplaisas, zem pārklājuma iekļūst kondensāts - virsbūves aizsardzības stāvoklis kļūst vēl sliktāks nekā pirms apstrādes. Tāpēc materiālam jābūt kvalitatīvam

Pirkumu grozs

Pirkumu grozs ir tukšs.